MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Międzynarodowy Dzień bez Torby Foliowej. CH Platan rozdaje wielorazowe torby z bannerów reklamowych

OPRAC.:
Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Torby wielorazowego użytku stają się coraz bardziej popularne 

Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Torby wielorazowego użytku stają się coraz bardziej popularne Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE fot. wavebreakmediamicro/123rf.com
3 lipca to Międzynarodowy Dzień bez Toreb Foliowych. Został ustanowiony po to, aby zwrócić uwagę na problem korzystania z plastikowych torebek jednokrotnego użytku. Jeśli chciałbyś mieć swój unikatowy egzemplarz upcyklingowej shopperki z banerów, możesz ją zdobyć z okazji Międzynarodowego Dnia bez Torby Foliowej w Centrum Handlowym Platan w Zabrzu.

Szacuje się, że każdego roku na świecie zużywa się 500 miliardów foliówek, których żywotność to ok. 20 minut, a proces rozkładu może trwać od 100 do 500 lat. Według danych Parlamentu Europejskiego statystyczny mieszkaniec naszego kraju rocznie korzysta z ponad 400 takich opakowań. Wiele z nich niestety trafia do środowiska naturalnego. Z raportu Programu Środowiskowego ONZ wynika, że do 2050 roku w oceanach będzie więcej plastiku niż ryb. Dlatego tak ważna jest edukacja i działanie nt. korzyści ze stosowania toreb wielorazowych oraz ograniczenie użycia tych foliowych.

Na wszelki wypadek

Posiadanie torby wielorazowej weszło już Polakom w nawyk. Na pewno mają świadomość ich znaczenia. Wyniki badania przeprowadzonego w czerwcu br. przez SW Research na zlecenie NEPI Rockcastle, właściciela 14 centrów handlowych w Polsce, w tym Centrum Handlowego Platan pokazują, że jedynie 4,7 procenta nie korzysta z takiej torby w ogóle. Wśród respondentów najwięcej osób – 43 procent – przyznało, że zawsze ma ją przy sobie w tzw. gotowości, a 24,4 procenta odpowiedziało, że używa jej aż trzy razy w tygodniu. 14,4 procenta badanych wskazało, że zabiera ją na zakupy raz w tygodniu.

Gubi nas spontaniczność i zapominalstwo

Mimo dość wysokiej świadomości dotyczącej korzyści z używania toreb wielorazowych nie zawsze dbamy o to, by korzystać z nich codziennie. Zdarza się nam po prostu nie pamiętać, żeby mieć ją ze sobą na wszelki wypadek. Brak takiej torby podczas spontanicznych zakupów deklaruje 24,5 procenta Polaków, a niewiele mniej (24 proc.) przyznaje, że zapomina jej zabrać z domu, nawet jeśli zakupy ma w planach.

Sporadycznie zaś skarżymy się na brak nawyku posiadania tego pożytecznego na zakupach gadżetu – robi tak 7,2 procenta. Jeszcze mniej, bo 4,4 procenta pytanych w badaniu odpowiedziało, że nie przykłada wagi do tego, jakiej torby używa. Na szczęście tylko niewiele ponad 2 procenta uważa torby wielorazowe za przeżytek, gadżet naszych babć. Podobne grono nie posiada takiej torby w ogóle.

W samochodzie lub w odpowiednim miejscu w domu

Chcemy używać toreb wielorazowych, ale ponieważ niektórym wciąż nie weszło to w krew, to potrzebujemy wsparcia w budowaniu prawidłowych nawyków. Wśród pomysłów, żeby toreb wielorazowych używać częściej pojawia się posiadanie torby wielorazowej w samochodzie, np. w schowku lub w bagażniku. Za dobrą podpowiedź uważa to ponad jedna czwarta respondentów. 15,2 proc. chciałoby nosić ją przy sobie, np. w plecaku lub torbie, których używają na co dzień.

Taka sama grupa uważa, że powinno być odpowiednie miejsce w domu, które przypominałoby o zabraniu torby przed wyjściem na zakupy. Mogłaby być to półka, szafka czy wieszak. 12,2 proc. dodałoby taką przypominajkę do tradycyjnej listy zakupowej, a 8,8 proc. do aplikacji. 7,2 proc. za skuteczny pomysł z przypomnieniem o zabraniu torby na zakupy uznało tabliczkę/magnes na lodówce. Tylko 3,1 proc. Polaków nie chce w ogóle używać toreb wielorazowych.

Międzynarodowy Dzień bez Toreb Foliowych w Centrum Handlowym Platan

3 lipca w Centrum Handlowym Platan będzie można bezpłatnie otrzymać wielorazową torbę na zakupy, tzw. shopperkę, wykonaną z dawnych banerów reklamowych. Aby otrzymać torbę należy zgłosić się do Punktu Informacyjnego, okazać aktywne konto w aplikacji SPOT i bezpłatnie odebrać shopperkę. Liczba toreb jest ograniczona.

– Inspirujemy w ten sposób klientów do idei upcyklingu, a także do rezygnacji z opakowań jednorazowych, zwłaszcza toreb foliowych. Upcykling polega na ponownym przetworzeniu odpadów, z których powstają produkty o wyższej wartości, uznawany jest więc za wyższą formę recyklingu. Nadrzędnym celem takiego działania jest zmniejszenie zużycia surowców naturalnych oraz powstających odpadów – dodaje Karolina Imiolska, Marketing Manager CH Platan.

W ubiegłym roku w trakcie warsztatów upcyklingowych dla klientów Galerii Handlowej Platan uszyto ponad 100 shopperek a dodatkowe 100 odebrali klienci, którzy posiadali aplikację lojalnościową SPOT.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Trzęsienie ziemi na Wyspach. Partia Pracy wraca do władzy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zabrze.naszemiasto.pl Nasze Miasto