Od połowy marca, gdy rozpoczęła się pandemia koronawirusa w Polsce, wiele placówek na terenie Zabrza, w tym także Urząd Miasta, zmieniło swoje zasady funkcjonowania.
Wszystkie sprawy załatwiane są telefonicznie, mailowo lub przez specjalną skrzynkę podawczą, która umieszczona jest przed Urzędem Miasta. Wszystko po to, aby zminimalizować ryzyko zakażenia koronawirusem oraz uniemożliwić jego rozprzestrzenianie się.
Od poniedziałku 11 maja w sprawach, w których niezbędna jest osobista wizyta w Urzędzie, należy telefonicznie umówić spotkanie na konkretny dzień i godzinę. Dotyczy to spraw z zakresu:
rejestracji stanu cywilnego,
ewidencji ludności i dowodów osobistych,
wydawania praw jazdy,
dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych,
administracji architektoniczno-budowlanej,
ochrony środowiska,
korzystania z wód w zakresie zgody wodnoprawnej,
świadczenia usług komunalnych oraz obsługi wpisów do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. *
Aby ułatwić mieszkańcom Zabrza załatwianie urzędowych spraw w czasie pandemii koronawirusa, uruchomiona została specjalna infolinia dla zabrzan, która z uwagi na duże zainteresowanie została powiększona do trzech numerów telefonu: (32) 37 33 499, (32) 37 33 588 oraz (32) 37 33 300
Szczegółowe informacje o sprawach, które można załatwić elektronicznie znajdują się pod adresem: www.bip.um.zabrze.pl w zakładce „Urząd Miejski” -> „Elektroniczna skrzynka podawcza”.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?