To już ostatni, brakujący odcinek Via Baltica. Wykonawca ma do zrealizowania prawie 13 -kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno, wraz z mostem nad Narwią.
- Istotne jest to, że wykonawca wchodzi i realizuje roboty na podstawie już uzyskanego zezwolenia na realizację inwestycji - mówił Wojciech Borzuchowski, dyrektor GDDKiA Oddział w Białymstoku w Nowych Kupiskach, gdzie podpisano umowę z wykonawcą.
I dodawał, że umowa zawiera kilka kamieni milowych. Pierwszy to wybudowanie węzła Łomża Zachód w terminie 12 miesięcy od podpisania umowy, dzięki czemu podłączony zostanie do węzła 7 - kilometrowy odcinek S61 Łomża Południe - Łomża Zachód. Drugi - to przejezdność na całej długości jedną nitką w terminie 24 miesięcy.
- Zadanie jest niezwykle trudne, bo zawiera ponad 1200 metrów mostu, ale cieszy nas to, że firma, która wygrała przetarg jest z rynku polskiego, z dużym doświadczeniem, jak i dużym zakresem realizacji bieżących. Myślę, że sobie poradzi w terminie - mówił Borzuchowski.
Mariusz Chrzanowski, prezydent Łomży podkreślał, że dzięki obwodnicy poprawi się komfort życia w mieście.
- Będziemy czuli się bardziej bezpieczni, ale i inwestycje, które jako samorządowcy realizujemy, będą służyły dłużej - mówił.
A Piotr Kłys, wójt gminy Łomża dodawał, że obwodnica na pewno stanie się impulsem do rozwoju tego regionu, dzięki inwestycjom, które powstaną w okolicy trasy Via Baltica.
Komary - co je wabi a co odstrasza?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?