Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

To długo wyczekiwana inwestycja w Zabrzu! Miasto podpisało umowę na przedłużenie Alei Wojciecha Korfantego

Magdalena Grabowska
Magdalena Grabowska
W czwartek 14 kwietnia została podpisana umowa z wykonawcą. Inwestycja opiewa na kwotę 43 mln zł. – W pierwszej kolejności rozpoczynamy przebudowę sieci, właściwie będzie to najtrudniejszy etap z uwagi na możliwość wystąpienia kolizji istniejących sieci, co często zdarza się w tak zurbanizowanym terenie – mówił Ireneusz Janik z Eurovia.

Inwestycja zakłada wybudowanie ponad kilometrowego odcinka drogi, która będzie połączeniem pomiędzy istniejącą Aleją Korfantego oraz ulicami Tarnopolską i Brygadzistów. Oprócz drogi, która znacznie odciąży ruch w śródmieściu oraz usprawni komunikację ze specjalną strefą ekonomiczną, mieszkańcy będą mogli korzystać także z nowych chodników czy ścieżek rowerowych.

– Przedłużenie Alei Korfantego to inwestycja strategiczna, która usprawni komunikację pomiędzy północną i południową częścią Zabrza oraz ułatwi dojazd do specjalnej strefy ekonomicznej. To kolejne zadanie w ramach konsekwentnie prowadzonej rozbudowy i modernizacji infrastruktury drogowej oraz tramwajowej w naszym mieście – stwierdziła podczas dzisiejszej uroczystości Małgorzata Mańka-Szulik, prezydent Zabrza.

Nie zabraknie także obniżających poziom hałasu ekranów akustycznych oraz nowoczesnego i energooszczędnego oświetlenia LED.
Nowo powstający odcinek będzie wymagać przebudowy skrzyżowania Al. Korfantego z ulicą Heweliusza w formie ronda turbinowego. W ramach zadania powstaną także dwa obiekty mostowe: nad jarem po kolei piaskowej oraz nad ciekiem wodnym. Wybudowane zostaną również skrzyżowania z ul. 11 Listopada oraz z ulicą Mickiewicza. Rozbudowane zostanie także skrzyżowanie przedłużenia Al. Korfantego z ulicami Tarnopolską oraz Brygadzistów.

- Obawiamy się niezidentyfikowanych sieci podziemnych. To może być spory problem, nie tyle technicznym, co czasowym, ponieważ trafiając na tę sieć musimy zidentyfikować właściciela i znaleźć rozwiązanie projektowe. To jest czasochłonne - mówi nam Krzysztof Szczepanik, dyrektor śląskiego oddziału Eurovia Polska SA.

W pierwszej kolejności wykonawca rozpocznie przebudowę sieci. - To będzie najtrudniejszy etap z uwagi na możliwość wystąpienia kolizji istniejących sieci, co często zdarza się w tak zurbanizowanym terenie – mówił Ireneusz Janik z Eurovia. – Mam jednak nadzieję, że sprawnie przejdziemy ten etap prac i będziemy mogli przystąpić do robót w zakresie drogowym, budowy ronda i obiektów mostowych – dodaje.

Całkowita wartość zadania to 42 mln zł. Na ten cel Zabrze pozyskało aż 30 mln zł w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Nowego Ładu. – Realizacja inwestycji nie byłaby możliwa, gdyby miasto nie zawarło w 2017 roku umowy z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym. Linia kredytowa EBI pozwala na finansowanie udziału własnego na realizację tej inwestycji, który jest niemały i wynosi 13 mln zł – dodała Danuta Bochyńska-Podloch, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Zabrzu.
W tym roku Zabrze planuje wybudowanie ronda przy ul. Tarnopolskiej. Prace są związane z realizowaną równolegle inwestycją w zakresie sieci tramwajowej. Roboty bitumiczne planowane są na przyszły rok, po zakończeniu budowy obiektów inżynieryjnych.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zabrze.naszemiasto.pl Nasze Miasto