Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

W Żaganiu bezczelny złodziej ukradł kule ortopedyczne starszej pani!

W Żaganiu bezczelny złodziej ukradł kule ortopedyczne starszej pani!

Najlepsze technikum w Rzeszowie. Najnowszy ranking na podstawie osiągnięć uczniów

Najlepsze technikum w Rzeszowie. Najnowszy ranking na podstawie osiągnięć uczniów

Polecamy

Puchną ci dłonie? To może być objaw poważnej choroby!

Puchną ci dłonie? To może być objaw poważnej choroby!

Kolejna matura zostanie unieważniona? Dyrektor CKE wyjaśnia

Kolejna matura zostanie unieważniona? Dyrektor CKE wyjaśnia

Tym deserem zajadaliśmy się w PRL. Jest pyszny i prosty do zrobienia

Tym deserem zajadaliśmy się w PRL. Jest pyszny i prosty do zrobienia