Żorski odcinek Drogi Racibórz-Pszczyna: Zabezpieczymy kwotę 2 mln 650 tys. zł
- W Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2017-2018 zabezpieczone zostaną również środki na wypłatę odszkodowań za zajęcie terenów pod realizację inwestycji w wysokości 350 tys. zł. Realizacja inwestycji uzależniona jest od uzyskania dofinansowania – dodaje Anna Ujma.
Budowa 7-kilometrowej Obwodnicy Północnej Żor, czyli fragmentu drogi regionalnej Racibórz-Pszczyna, kosztowała 100 mln zł (razem z wykupami gruntów). Dwie trzecie tych pieniędzy wyłożyła Unia Europejska. Budowa drogi ruszyła w wakacje 2009 r., a zakończyła się z końcem czerwca 2011 r. i była podzielona na trzy odcinki. Co ciekawe, do budowy części trasy od krzyżówki ul. Tęczowej i Pałki do ul. Szczejkowickiej wraz z łącznikiem do Armii Krajowej użyto gruzu pochodzącego ze zburzonego szpitala w żorskim Śródmieściu. Nie obyło się i bez problemów. Prace na III odcinku od ulicy Szczejkowickiej do Nowopszczyńskiej opóźniły się o dwa miesiące przez zalegający na nim torf.
Najpierw 10 listopada 2010 r. zakończyła się budowa II i III odcinka obwodnicy, ale trasa i tak była nieprzejezdna. Otwarto ją 8 grudnia 2010 r., bo do ruchu nie dopuszczał jej wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego w Katowicach. Na swoje otwarcie czekał też I odcinek. Tam trwały prace na wiadukcie w ciągu obwodnicy nad A1 w Rowniu. Ostatecznie otwarto go dla kierowców z końcem czerwca 2011 r.
Zobacz też: Dzięki Obwodnicy Północnej Żor nie wyobrażamy sobie życia!
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?