Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy Tomyśl: PGNiG zamknęło biuro obsługi klienta

Jakub Czekała
To tu mieściło się Biuro Obsługi Klienta PGNiG
To tu mieściło się Biuro Obsługi Klienta PGNiG Jakub Czekała
1 sierpnia Biuro Obsługi Klienta PGNiG przestało działać. Władze są oburzone, że nikt ich nie uprzedził o takim zamiarze

W lokalnej prasie pojawiły się ogłoszenia Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa o tym, że z dniem 1 sierpnia zamknięte zostaje Biuro Obsługi Klienta, mieszczące się w Nowym Tomyślu przy ulicy Komunalnej. Informacja ta wprawiła w osłupienie samych mieszkańców, którzy dzięki temu, że BOK był na miejscu, mogli załatwiać swoje sprawy bezpośrednio. Zdziwienia nie kryje również burmistrz miasta Henryk Helwing:
- Zarówno my, jak i władze powiatowe z zaskoczeniem przeczytaliśmy informację o zamknięciu Biura Obsługi Klienta - poinformował nas H. Helwing. - Od razu też w obu urzędach rozdzwoniły się telefony zbulwersowanych taką sytuacją mieszkańców. Nasze tłumaczenia, że o wszystkim dowiedzieliśmy się z prasy odbierane były z niedowierzaniem - dodaje.

W związku z tym, burmistrz H. Helwing, wraz ze starostą Andrzejem Wilkońskim wystosowali specjalny list do dyrektora PGNiG w Poznaniu. Oto jego fragmenty: „To zdarzenie kładzie się rysą na naszej dotychczasowej współpracy. Brak przekazania jakiejkolwiek wcześniejszej informacji do Gminy lub Starostwa o planowanej przez Pańską firmę decyzji odbieramy w pewnym sensie jak zanik dobrych obyczajów w naszej publiczno - samorządowej współpracy[...]. Z uwagi na powyższe zwracamy się do Pana Dyrektora z prośbą o wyjaśnienie, czy podjęta decyzja w przedmiocie likwidacji w Nowym Tomyślu BOK jest nieodwołalna, a także prosimy o wyjaśnienie czynników, które zadecydowały o jej podjęciu. Zastanawia nas również metodologia rozwiązania. Prosimy o podanie kryteriów, które zadecydowały o tym, że likwiduje się BOK w Nowym Tomyślu, a pozostawia np. w Lesznie, mniejszym od Nowego Tomyśla Grodzisku Wielkopolskim, czy Międzychodzie[...]”.

Likwidacja wywołała spore poruszenie wśród mieszkańców. O to dlaczego podjęto taką decyzję zapytaliśmy rzecznika prasowego PGNiG. „ W PGNiG SA są prowadzone działania usprawniające obsługę klientów oraz mające na celu optymalizację sieci Biur Obsługi Klienta, a także poprawę efektywności ich funkcjonowania zgodnie z trendami rynkowymi obserwowanymi w przedsiębiorstwach o wysokim poziomie jakości obsługi, działającymi w Polsce i innych krajach europejskich. Decyzja o zamykaniu niektórych punktów obsługi klienta w Polsce jest ekonomicznie i biznesowo uzasadniona i podyktowana jest malejącym zainteresowaniem Klientów bezpośrednim kontaktem z Biurem Obsługi Klienta” - czytamy w przesłanym do nas piśmie.

Rzecznik w piśmie tłumaczy dalej: „ To zjawisko powszechnie obserwowane także u operatorów energii, telefonii, telewizji kablowej i innych. Zgodnie z oczekiwaniami Klientów podążamy w kierunku sprawowania obsługi klienta nie wymagającej osobistego kontaktu z Klientem. Szanując jego czas, oferujemy korzystanie z nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. W odniesieniu do BOK w Nowym Tomyślu - nastąpi przeniesienie obsługi bezpośredniej klientów z dotychczasowej lokalizacji do najbliższych Biur Obsługi w Grodzisku Wielkopolskim lub Międzychodzie. Chcemy jednak podkreślić, że obecnie wszystkie sprawy związane z obsługą Klientów można załatwiać bez konieczności osobistej obecności Klienta w BOK. Klienci mogą wykorzystać uruchomione nowe kanały obsługi, jak: nr telefonu Contact Center: 801 888 989, 61 851 46 01, mail: [email protected] oraz e-PASAŻ - portal internetowy oferujący usługi okołogazownicze. Świadczymy również obsługę za pośrednictwem elektronicznego Biura Obsługi Klienta www.ebok.pgnig.pl oraz funkcjonalności dostępnych na stronie www.pgnig.pl np. możliwość zawarcia umowy w trybie korespondencyjnym. Dla osób nie korzystających z komputera istnieje możliwość załatwienia wszystkich spraw korespondencyjnie (listownie)” - poinformowała nas Małgorzata Olczyk z zespołu prasowego PGNiG.

Wiele osób mówi jednak, że to nie to samo co osobista rozmowa. Gdy można wyjaśnić wszystkie wątpliwości od razu, bez czekania na odpowiedź listowną czy maila. A dojazd do Grodziska to z Nowego Tomyśla ponad 20 km, a do Międzychodu jeszcze więcej. Decyzja PGNiG wydaje się jednak nieodwołalna.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowytomysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto