Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Faktury za gaz docierają z opóźnieniem

(RK)
Wkrótce klienci PGNiG będą mogli opłacać rachunki za pośrednictwem platformy elektronicznej.
Wkrótce klienci PGNiG będą mogli opłacać rachunki za pośrednictwem platformy elektronicznej.
Klienci gazowni skarżą się na zbyt późno docierające rachunki za gaz. Takie sygnały dostaliśmy z Malborka, ale są one „normą" w różnych powiatach obsługiwanych przez Pomorski Oddział Obrotu Gazem PGNiG. 


- Dostałem fakturę 21 marca, a termin płatności był do 18 bm. W gazowni wytłumaczono mi, że to wina poczty, i przedłużono termin zapłaty. I tak jest praktycznie co miesiąc - mówi Jerzy Kopczyński z Malborka.


Malborczyk proponuje kilka rozwiązań: przywrócenie punktu kasowego w gazowni (został zlikwidowany w ub. roku), zatrudnienie inkasenta, umożliwienie regulowania opłat na stronie PGNiG.


PGNiG tłumaczy, że nie ma mowy o przywróceniu punktów kasowych.

- Proces likwidacji kas już się zakończył. Był uzasadniony, bo poparty badaniami, które wykazały, że coraz mniej klientów odwiedzało biura obsługi w celu opłacenia rachunku za gaz. Korzystali z innych możliwości, na przykład przelewu internetowego czy stałego zlecenia w banku - mówi Izabela Dyguła, rzecznik prasowy Pomorskiego Oddziału Obrotu Gazem PGNiG.


Przelew ze swojego banku (z konta internetowego czy osobiście w placówce) wiąże się z prowizjami. To, co prawda, kwestie kilkuzłotowe - w zależności od banku - ale PGNiG zapewnia, że ściągnie ten ciężar ze swoich klientów, którzy mają dostęp do komputerów z internetem.


- Istnieje już nasza platforma internetowa www.ebok.psgaz.pl. Umożliwia ona odbiorcom monitoring płatności, bieżącą kontrolę rachunku, szczegółową analizę historii zużycia gazu. Można np. sprawdzić saldo rachunku, przeprowadzić symulację opłat. Wkrótce jednak, mamy nadzieję, że jeszcze w pierwszym półroczu tego roku, będzie można dokonywać bezpośrednich płatności za gaz, co ważne, bez dodatkowych opłat. Prace nad rozszerzeniem funkcjonalności e-BOK są mocno zaawansowane. Uruchomienie płatności elektronicznej będzie dużym krokiem w zakresie obsługi klientów - mówi Izabela Dyguła.


Taki klient nie będzie już zdany na łaskę poczty dostarczającej fakturę. Opóźnienia w dostarczaniu rachunków nie są może plagą, ale - co przyznaje PGNiG - sygnały od odbiorców gazu docierają z różnych części strefy obsługiwanej przez Gazownię Gdańską (oprócz terenu woj. pomorskiego także Grudziądz i Elbląg).


- Nie jest to jakaś chorobliwa skala tych sygnałów, niemniej reagujemy na nie, negocjujemy z pocztą i podejmujemy liczne działania, by sytuacja się nie powtarzała - zapewnia rzecznik POOG PGNiG.

Gdyby jednak sytuacja się powtórzyła, póki co, pozostaje jedno: od razu powiadomić PGNiG o tym, że faktura dotarła za późno. Wówczas termin do zapłaty zostanie wydłużony o 7 dni.

Gazownia Gdańska obsługuje ok. 410 tys. klientów, natomiast samo BOK Malbork - blisko 17,5 tys. klientów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malbork.naszemiasto.pl Nasze Miasto