- To ważny dzień nie tylko dla Gliwic, ale i całej aglomeracji ze względu na węzeł autostrady A1 i Drogowej Trasy Średnicowej. Budowa DTŚ to inwestycja wyjątkowo trudna, a im dalej, tym trudniejsza, co widać na przykładzie odcinka G2. Warto jednak było starać się o ten projekt - mówi Zygmunt Frankiewicz, prezydent Gliwic.
DTŚ w Gliwicach już otwarta. Jest połączenie z A1
W środę w samo południe właśnie na wspomnianym węźle oficjalnie otwarty został pierwszy gliwicki odcinek średnicówki - G1. To 2,8-kilometrowy fragment ciągnący się od granicy z Zabrzem (tu do tej pory kończyła się DTŚ) do ul. Kujawskiej. Na jego trasie znajduje się 5 obiektów inżynieryjnych w tym dwa węzły: z A1 i ul. Kujawską.
Węzeł z A1 jest największy na trasie całej średnicówki. Zapewnia bezkolizyjne zjazdy i wjazdy we wszystkich kierunkach. Składa się na niego most nad autostradą i Kłodnicą o długości 450 metrów i osiem łącznic. Wszystkie drogi na węźle wraz z łącznicami liczą prawie 3,9 km długości. Do wybudowania wszystkich obiektów wykorzystano 61 tys. metrów sześciennych betonu i 8 tys. ton stali. Budowa trwała od 2012 roku i kosztowała ponad 287 mln zł.
W budowie jest jeszcze jeden odcinek - 5,6 km fragment G2 biegnący przez centrum Gliwic. Jest gotowy w ok. 50 proc.
- Jestem przekonany, że nie ma już zagrożenia i odcinek uda się zakończyć pod koniec przyszłego roku - zapowiedział Mirosław Sekuła, marszałek województwa śląskiego.
Ruch samochodów na nowym odcinku zostanie puszczony po usunięciu dotychczasowych barier i betonowych ograniczników oraz posprzątaniu po oficjalnym otwarciu. Nastąpi to dziś po południu.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?