Stan torowisk i tramwajów, kursujących po Zabrzu woła o pomstę do nieba. Świadczy o tym fala krytycznych komentarzy, które pojawiły się po naszej publikacji odnośnie wykolejenia się tramwaju linii nr 5 na skrzyżowaniu ulic Powstańców Śląskich i prof. Religii.
Mieszkańcy alarmują - to skandal. Natomiast Tramwaje Śląskiej SA zapowiadają, że będą zmiany. Spółka ma przygotowany plan modernizacji torowisk w Zabrzu na kolejne lata. Jak podobają Wam się zmiany?
- Mam nadzieję, że dojdzie do remontu niemalże całej ulicy 3 Maja, ponieważ nie tylko torowisko nadaje się tam do całkowitej wymiany. Ulica także jest upstrzona dziurami, a te "łatki" przy torowisku przyprawiają mnie co najwyżej o salwy śmiechu - podkreśla na portalu zabrze.naszemiasto.pl. internauta o nicku Maciek.
- Bany niesprawne, niedomyte, śmierdzące, zimno w zimie, w lecie ogrzewanie, nawet nierównych betonowych płyt nie raczą poprawić. Jedynym słusznym wyjściem jest podziękować tej nieudolnej spółce. Nie chce im się pracować to wynocha z Zabrza. Ludzie chcą sprawnej komunikacji i dobrych dróg - ocenia kolejny internauta Sławomir.
Pracownicy biura Tramwajów Śląskich SA na początek wyjaśniają szczegóły feralnego wykolejenia się tramwaju linii nr 5: - Przyczyną była usterka mechanizmu zwrotnicy - tłumaczą.
I spieszą z usprawiedliwieniem: - Na terenie Zabrza wykolejenia zdarzają się bardzo rzadko. Ostatnie tego typu zdarzenie miało miejsce dwa miesiące temu na zwrotnicy w rejonie Pętli Lompy.
Niemniej jednak zmiany będą. W ramach projektu, współfinansowanego z pieniędzy Unii Europejskiej w Zabrzu zmodernizowane zostanie torowisko przy ul. Bytomskiej od ul. Chrobrego do ul. Drzymały. Prace mają rozpocząć się jesienią tego roku. Również torowisko przy ul. Wolności od ul. Kondratowicza do granicy z Gliwicami doczeka się remontu. Jednak nastąpi to dopiero w drugim kwartale 2013 roku.
Spółka zamierza zabrać się też za krytykowaną przez Czytelników oraz internautów ul. 3 Maja. - Przewidywany termin rozpoczęcia prac budowlanych - przełom trzeciego i czwartego kwartału - dowiedzieliśmy się w biurze Tramwajów Śląskich.
I chociaż narzekamy na nasze tramwaje to TŚ zapewniają, że robią wszystko, co w ich mocy.
- Spółka wykonuje obsługi i naprawy codziennie w zakresie utrzymania taboru jak i infrastruktury liniowej. Wykonywane są również na miarę posiadanych środków finansowych spółki modernizacje torowisk tramwajowych jak i eksploatowanego taboru - deklarują władze spółki Tramwaje Śląskie. - Odbywa się to przy dużym zaangażowaniu pracowników. Wprowadzane są do eksploatacji adaptowane tramwaje używane, w miejsce będących w najgorszym stanie tramwajów 105 N - taką informację otrzymaliśmy drogą mejlową.
Tak dbano o torowiska i tramwaje
Remonty u nas
Jak deklarują Tramwaje Śląskie: W latach 1998-2003 w ramach przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. "Kompleksowa przebudowa tramwajowej infrastruktury technicznej w aglomeracji katowickiej", na trasie tramwajowej łączącej Zabrze z Gliwicami przebudowano torowisko tramwajowe na odcinku 1043 metrów toru pojedynczego.
Przebudowa przyczyniła się do uzyskania kompleksowej modernizacji głównej ulicy miasta Zabrze. W 2011 roku w ramach budowy Drogowej Trasy Średnicowej zmodernizowano kompleksowo odcinki torowiska w ciągu ul. Wolności w rejonie skrzyżowań z ulicami Lompy, Skargi oraz Rymera. Również w 2011 roku spółka wyremontowała odcinek torowiska na ul. Wolności od Banku Śląskiego do ul. Stalmacha.
Co u sąsiadów?
Przebudowany zostanie odcinek od Pętli Chebzie w Rudzie Śląskiej do skrzyżowania ulicy Dworcowej z ulicą Goduli w rejonie ronda Paweł. Planowana jest również modernizacja torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej.
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?